Založ si blog

Chapman zastrelil Legendu

Keď robím, čo robím, ľudia hovoria, že som blázon.

A stále ma varujú, aby ma uchránili pred pádom.

Keď hovorím, je mi fajn, trochu divne na mňa pozerajú:

určite šťastný niesi, keď už si vypadol z hry.

 

John Lennon

 

Pred tridsiatimi rokmi zkomplexovaný človek zabil legendu. Zabil, aby sa stal slávnym, aby sa pomstil za nespravodlivosť svojho života, aby odstavil niekoho, o kom začal pochybovať. Pochybovať o živote, tvrdeniach, pravdách, ktoré Lennon vyslovil, no prestal sa nimi riadiť. Ten človek na to právo nemal.

Lennon na prahu stredného veku. Nie na prahu krízy. V tvorivej kríze bol temer permanentne od rozpadu Beatles. Zbesilé tempo, aké slávnu štvoricu vtiahlo do vírivky hudobného biznisu,  vysalo to  najlepšie čo v nich bolo, či už hudobné, názorové. Od rozpadu Beatles až po svoju nedobrovoľnú smrť sa John tvorivo trápil. Vyrovnával sa so svojím životom, detstvom, vzťahmi. Staral sa o syna, bojoval s démonmi, najväčší bol v jeho bezprostrednej blízkosti. Bola to Yoko.

Nestihol si uvedomiť, že to najlepšie, čo mohol nám všetkým venovať, už venoval. Daroval nám kus svojej duše, optimizmom sršiacu energiu svojich piesni. A my sme mu za to vďační.

 


Čo nás skôr položí ?

26.03.2020

Som zatvorený doma. Tak mi prikázala vláda. Sledujem život za oknom. A rozmýšľam, či som nariadenia vlády nezobral moc dôsledne. Som doma, ako káže vláda. Pracovať sa mi nedá, nemôžem využívať home office, charakter mojej práce to neumožňuje. Času mám hodne, tak premýšľam. A premýšľanie je niekedy aj na príťaž. Môžete napríklad zistiť, že ľudia majú o [...]

Píšem, píšeš, píše

22.07.2016

Tak si tu píšete. Píše vlastne každý. Aj ten, čo písať nevie a písaniu nerozumie. Veď nerozumiem ani ja. Máme slobodu názoru, ktorá sa prekrýva s anarchiou, tak píšu všetci. Píše Peter, ba i Pavol a neveriaci Tomáš asi najviac. Sme obraz svojej spoločnosti. Kde každý môže mať svoj názor. Hlupák , ba aj ten bez názoru, dokonca aj ten čo si myslí, že má pravdu. [...]

Je lepší utečenec na hranici, či utopenec v špajzi?

18.10.2015

Je lepšie byť zmätený, ako byť zmätok. Je lepšie byť špinavý, ako byť špina. Je lepšie ak ona mešká, ako keď jej mešká. Je lepšie byť s bláznami, ako byť blázon. Je lepšie byť dobitý, ako byť dobytok. Je lepšie pískať si, ako byť vypískaný. Je lepšie sa vyplakať, ako byť vyplákaný. Je lepšie užiť si, ako byť využitý. Je lepšie mať pruhy na tričku, [...]

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 172
Celková čítanosť: 555154x
Priemerná čítanosť článkov: 3228x

Autor blogu

Odkazy