Založ si blog

Perinbaba s malinami

Belostné páperové vločky snehu mi úpenlivo klopú na okno. Chcú ísť dnu. Zohriať premrznuté telo, skrehnuté dlane.  Ich  prosby mi bodajú dýku do srdca.  Chcem, aby ovládali čítanie z pier, aby ustúpili od mojich dvier. Chvíľu sa mi zdá, že rozumejú. To len vietor odfúkol ich bokom.  Nástojčivo narážajú do skla, hromadná samovražda v bielej metelici.  Na mojom líci kotúľa sa slza. Ako im vysvetliť, ako im naznačiť, že nechcem byť vrah.  Že nechcem roztopiť ich snový život v teple svojej izby. Odlomím cencúľ, prebodnem si srdce. Chcem splynúť v ich dave.  Je ľadový. Bolesť necítim. Nado mnou vločky tancujú. S údivom, so smiechom, na špičkách krúžia vôkol môjho nehybného tela. To by ste chceli? Smrť v bielej perine? Je mi teplo, horúčosť ma zalieva. Perinbaba práši v nebi periny. Biele pavučinky zliali sa do bieleho mlieka. Moja myseľ stráca  súdnosť. Snívam? Mrznem? Prelud si ma podmanil. Veď je mladá, krásna, vábivá. Zostúpila  ku mne, ľad zo srdca vyrvala. Prečo vôbec nekrvácam? Krv mi stuhla. Pozerám do tých blankytných očí. Vidím v nich svoje detské sny zašumené vločkami. Skloní sa ku mne. Bozk pritlačí na pery. Maliny? Jahody? Teraz v snehu, v mraze? Do ucha šepce mi. Tie vločky som vám priniesla, aby ste sa zastavili. Máte už len pár dní prejaviť v sebe človeka. Urobte si Vianoce, ľudia. Budem sa s vami tešiť, perinou triasť. A ty Zuna, si môj vyvolený. Tebe som maliny vyčarila z kúzelného času viery v zázraky. Ešte párkrát prídem za tebou.  Tak sa nebráň mojím poslom, keď zaklopú ti na okno.  Otvor srdce a počúvaj vločky. Som predzvesť, som zvestovanie. Prinášam pokoj, lásku, a tebe maliny.

Čo nás skôr položí ?

26.03.2020

Som zatvorený doma. Tak mi prikázala vláda. Sledujem život za oknom. A rozmýšľam, či som nariadenia vlády nezobral moc dôsledne. Som doma, ako káže vláda. Pracovať sa mi nedá, nemôžem využívať home office, charakter mojej práce to neumožňuje. Času mám hodne, tak premýšľam. A premýšľanie je niekedy aj na príťaž. Môžete napríklad zistiť, že ľudia majú o [...]

Píšem, píšeš, píše

22.07.2016

Tak si tu píšete. Píše vlastne každý. Aj ten, čo písať nevie a písaniu nerozumie. Veď nerozumiem ani ja. Máme slobodu názoru, ktorá sa prekrýva s anarchiou, tak píšu všetci. Píše Peter, ba i Pavol a neveriaci Tomáš asi najviac. Sme obraz svojej spoločnosti. Kde každý môže mať svoj názor. Hlupák , ba aj ten bez názoru, dokonca aj ten čo si myslí, že má pravdu. [...]

Je lepší utečenec na hranici, či utopenec v špajzi?

18.10.2015

Je lepšie byť zmätený, ako byť zmätok. Je lepšie byť špinavý, ako byť špina. Je lepšie ak ona mešká, ako keď jej mešká. Je lepšie byť s bláznami, ako byť blázon. Je lepšie byť dobitý, ako byť dobytok. Je lepšie pískať si, ako byť vypískaný. Je lepšie sa vyplakať, ako byť vyplákaný. Je lepšie užiť si, ako byť využitý. Je lepšie mať pruhy na tričku, [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 172
Celková čítanosť: 555134x
Priemerná čítanosť článkov: 3228x

Autor blogu

Odkazy