Založ si blog

Ani po sto rokoch sa nič nezmenilo.

Nahodil som svoj športový facelift, z garáže vytiahol zaprášený bicykel a vybral som sa skúmať do terénu ako sa za sto rokov zmenili hriechy bicyklovania, či automobilizmu. Po prvých pár kilometroch ma začal omínať nevypracovaný zadok. Spomenul som si na svoje pohodlné auto v garáži. Myšlienku som v zárodku zavrhol. Musím predsa i ja priniesť obeť na oltár vedy. Tak som ďalej šliapal do pedálov, až som dorazil k bufetu, ktorý predstavoval v mojom výskumnom programe miesto činu, poznania. Slniečko striedali mraky, jemný vánok príjemne ochladzoval a pivo z výčapu mi padlo ako živá voda pre umierajúceho. Po výskumnej trase sa väčšinou preháňali samí nadupaní pretekári z Tour de France. V očakávaní niečoho hriešneho som vypil ešte ďalšie dve piva. Nohy mi oťaželi, myseľ sa rozjasnila. Už bolo len slniečko. Mraky vánok odfúkol za kopec.
Pánbožko sa nado mnou zmiloval a zoslal mi do cesty trojicu cyklistiek bez zábran. Pristavili sa v bufete, dali si kofolu, pochichotali sa a pokračovali v športovom snažení. Ja za nimi v miernom odstupe, aby som videl hriešne reakcie okolia a mohol vám sprostredkovať skazenosť doby, ako aj hriešnosť tohto športu v ženskom prevedení. Ich tempo mi vyhovovalo. Žiadna časovka jednotlivca. Príjemná vyhliadková jazda. Zadok ma už nebolel, len elasťáky sa mi zrazu zdali priúzke. Blížili sme sa k nadjazdu, križovatke s rušnou hlavnou cestou. Z cesty sa valil dym, húkali sanitky a bolo počuť škripot brzdiacich áut. Zostali stáť na mostíku a sledovali cestu. Ja v tesnom závese, tváriac sa, že mi niečo spadlo na zem. Jedine ak rozum ale ten som stratil už asi vtedy, keď som sa podujal na takúto zložitú vedeckú prácu. Pokiaľ bola doteraz havária len v jednom smere, moje tri objekty výskumu spôsobili absolútnu zápchu na ceste. Plechy sa kopili, puklice lietali, bol nádherný slnečný deň. Keď som sa lepšie rozhliadol, zhliadol som prapríčinu tejto kalamitnej situácie.
Auto a pri ňom žena s nohami až po zem. Asi dostala chuť na cigaretku. Odpočívadlo ďaleko, jej absťák neznesiteľný. Spokojne sledovala to mužské automobilové inferno.

Žena na bicykli, či žena s autom , sú predzvesť pohromy. Preto priatelia pozor na ceste. Diabol číha všade.

foto: internet

Čo nás skôr položí ?

26.03.2020

Som zatvorený doma. Tak mi prikázala vláda. Sledujem život za oknom. A rozmýšľam, či som nariadenia vlády nezobral moc dôsledne. Som doma, ako káže vláda. Pracovať sa mi nedá, nemôžem využívať home office, charakter mojej práce to neumožňuje. Času mám hodne, tak premýšľam. A premýšľanie je niekedy aj na príťaž. Môžete napríklad zistiť, že ľudia majú o [...]

Píšem, píšeš, píše

22.07.2016

Tak si tu píšete. Píše vlastne každý. Aj ten, čo písať nevie a písaniu nerozumie. Veď nerozumiem ani ja. Máme slobodu názoru, ktorá sa prekrýva s anarchiou, tak píšu všetci. Píše Peter, ba i Pavol a neveriaci Tomáš asi najviac. Sme obraz svojej spoločnosti. Kde každý môže mať svoj názor. Hlupák , ba aj ten bez názoru, dokonca aj ten čo si myslí, že má pravdu. [...]

Je lepší utečenec na hranici, či utopenec v špajzi?

18.10.2015

Je lepšie byť zmätený, ako byť zmätok. Je lepšie byť špinavý, ako byť špina. Je lepšie ak ona mešká, ako keď jej mešká. Je lepšie byť s bláznami, ako byť blázon. Je lepšie byť dobitý, ako byť dobytok. Je lepšie pískať si, ako byť vypískaný. Je lepšie sa vyplakať, ako byť vyplákaný. Je lepšie užiť si, ako byť využitý. Je lepšie mať pruhy na tričku, [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 172
Celková čítanosť: 555538x
Priemerná čítanosť článkov: 3230x

Autor blogu

Odkazy