Fígeľ

6. októbra 2010, josezuna, naša súčasnosť

fígeľ:    1.žart   2.dôvtip  3.úskok

Toľko synonymický slovník  slovenského jazyka.

 

žart slovný výrok al. čin majúci za cieľ vyvolať veselosť •

Patálie s bytom pána politika, by som vôbec nebral na ľahkú váhu. O žarte nemôže byť ani reči.

Citujem:

„že naň čakal štyri roky alebo že sa mu narodilo štvrté dieťa“

Prekliate štvorky. Keby čakal šesť rokov so šiestimi deťmi na šesťizbový byt, tak by som si myslel, že to zariadil diabol. Ale, že aj štvorky sú bezcharakterné som nevedel. Nežartujme priatelia, sú to vážne veci.

 

dôvtip schopnosť rýchlo, pohotovo uvažovať a uvážlivo konať: prejaviť dôvtip

To by už bolo bližšie pravde. Pohotovo zauvažoval pán politik a prišiel k bytu ako slepé kura k zrnu. Ale ja by som aj dôvtip vylúčil. Chýba tejto príhode uvážlivosť.

 

úskok zákerné, podvodné konanie s cieľom oklamať niekoho: rafinovaný úskok, získať niečo úskokom

A sme doma priatelia. V tomto je ten fígeľ s bytom. Slovenčina je nádherný jazyk, keď mu človek porozumie. Aj politiku nám objasní.