Založ si blog

Vieru mu zobrať nemôžu ale to oni asi ani nechápu

V sobotu večer som pozeral prvú časť dokumentu zo zákulisia Vatikánu, ktorý ma utvrdil v tom, že súčasnej katolíckej cirkvi na čele s biskupom Ríma, nejde o učenie Krista, nejde o človeka ale len a len o moc starých prehnitých štruktúr. Pohodlné prdenie do zlatom vyšívaných vankúšov, rozjímanie o ničom, lebo ak by rozjímali o živote za oknom svojich palácov, rozbolela by ich hlava.

A dnes som to všetko dostal na tanieri v slovenskom vydaní. Sledujúc dialóg na TA3, kde posadili mladého redaktora, ktorý nevie kam patrí a odkiaľ vietor fúka oproti vzdelanému človeku s názorom som žasol, pozitívne, že sa našiel človek, ktorý nesúhlasí, aby katolícka cirkev hovorila rečou, ktorá dnešnému človeku nič nehovorí. Cirkev, na počiatku ktorej stál slobodný človek a demokrat sa bojí samej seba, svojich vlastných myšlienok, ktoré káže.

Myšlienka je to najsilnejšie, čo dokáže pohnúť svetom. Myšlienka, ktorá oslobodí človeka od materiálnej biedy tohto sveta je zrazu hrozbou zastaralej a hnilobným pachom nasiaknutej katolíckej cirkvi. Myšlienka, ktorú nevyslovil niekto v Ríme ale v Trnave je nočnou morou ľudí, ktorí už dávno nemajú čo hľadať v katolíckej cirkvi. Ibaže by sme všetci stratili pamäť a neverili nie zväzkom ŠtB ale ani vlastnému zraku.

Mám obavu, že arcibiskup Bezák zostane nepochopený a konzervatívne a moc vlastniace sily v katolíckej cirkvi ho odstavia úplne. Aj keď vieru mu zobrať nemôže nikto.

 

Čo nás skôr položí ?

26.03.2020

Som zatvorený doma. Tak mi prikázala vláda. Sledujem život za oknom. A rozmýšľam, či som nariadenia vlády nezobral moc dôsledne. Som doma, ako káže vláda. Pracovať sa mi nedá, nemôžem využívať home office, charakter mojej práce to neumožňuje. Času mám hodne, tak premýšľam. A premýšľanie je niekedy aj na príťaž. Môžete napríklad zistiť, že ľudia majú o [...]

Píšem, píšeš, píše

22.07.2016

Tak si tu píšete. Píše vlastne každý. Aj ten, čo písať nevie a písaniu nerozumie. Veď nerozumiem ani ja. Máme slobodu názoru, ktorá sa prekrýva s anarchiou, tak píšu všetci. Píše Peter, ba i Pavol a neveriaci Tomáš asi najviac. Sme obraz svojej spoločnosti. Kde každý môže mať svoj názor. Hlupák , ba aj ten bez názoru, dokonca aj ten čo si myslí, že má pravdu. [...]

Je lepší utečenec na hranici, či utopenec v špajzi?

18.10.2015

Je lepšie byť zmätený, ako byť zmätok. Je lepšie byť špinavý, ako byť špina. Je lepšie ak ona mešká, ako keď jej mešká. Je lepšie byť s bláznami, ako byť blázon. Je lepšie byť dobitý, ako byť dobytok. Je lepšie pískať si, ako byť vypískaný. Je lepšie sa vyplakať, ako byť vyplákaný. Je lepšie užiť si, ako byť využitý. Je lepšie mať pruhy na tričku, [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 172
Celková čítanosť: 555222x
Priemerná čítanosť článkov: 3228x

Autor blogu

Odkazy