Založ si blog

Čo nás skôr položí ?

Som zatvorený doma. Tak mi prikázala vláda. Sledujem život za oknom. A rozmýšľam, či som nariadenia vlády nezobral moc dôsledne. Som doma, ako káže vláda. Pracovať sa mi nedá, nemôžem využívať home office, charakter mojej práce to neumožňuje. Času mám hodne, tak premýšľam. A premýšľanie je niekedy aj na príťaž.
Môžete napríklad zistiť, že ľudia majú o pobyte doma svoje vlastné predstavy. Nesedia doma. Chodia denne na čerstvé rožky, prípadne kúpiť dve piva na večer. Ísť sa len tak poprechádzať, prejsť opatrenia vlády vonku so susedmi, keď je tak pekne. Zobrať deti na ihrisko. Koho by odradila nejaká smiešna červená páska. Alebo posedieť na lavičke a riešiť tento svet so známymi. Je pravda, že je vonku tichšie, aj ľudí je pomenej a skutočne už takmer všetci nosia rúška. No stačí nasadnúť do auta, vojsť na hlavnú cestu, trebárs tú, čo vedie popod Strečno a moje predstavy o tom, že všetci poctivo sedia doma sa razom rozplynú. Občas kamión, no hlavne osobné autá. Jedni smerujú niekam na východ podľa evidenčných čísel, iní asi niekam na západ. A vírus sa slobodne preváža a šíri. A ja trčím doma, lebo denne to všade prízvukujú, že by sme sa mali chovať zodpovedne a máme zostať za zavretými dverami.
Kolega pracuje ako kuriér. Povedal, že majú viac práce ako pred Vianocami. Ľudia prosto neustále niečo potrebujú, tak objednávajú. Dokonca aj z Číny, ba asi z celého sveta. Asi som ani v tomto prípade niečo nepochopil. Hlavne, že chceme aby predajne, ktoré sú otvorené, merali teplotu kupujúcim pri vstupe, kontrolovali odstupy a umožnili dezinfekciu rúk. Kocúrkovo.
Mladí, zhromaždení pred obchodom si z rúšok robia srandu. Zle sa cez to rúško dýcha, pije, fajči. A ich vekovej skupiny sa to predsa nedotýka. Tak si pred nimi pripadám ako niekto, kto je tu vlastne už len na obtiaž. Nie som pritom kritická skupina, no blížim sa k nej. Tak si poviem, načo sú nariadenia, ktoré nikto nekontroluje. Načo je taký štát.
Od pondelka naša vláda rieši testy. Či testujeme dosť, či málo. Či máme čím, či má kto. A keď to vyriešia , tak sa dozvieme nejaké číslo, ktoré asi neovplyvní nič. Možno to číslo dá opäť nejaká múdra agentúra do svojho programu a zistí, že už polovica obyvateľov Slovenska je nakazená vírusom. A asi to tí nakazení aj prežijú. No postrašiť treba. Len mám obavu, že aj keď by som sa vírusu vyhol, moja peňaženka bude už dávno v červených číslach a všetky testy, či pomalé, či rýchle mi budú nanič. Tak si myslím, že by už konečne mali tí hore ponúknuť ľuďom aj nejaké pozitívne správy, ako chcú tých, čo prežijú a robia na tých, čo majú istotu, zachrániť.

Píšem, píšeš, píše

22.07.2016

Tak si tu píšete. Píše vlastne každý. Aj ten, čo písať nevie a písaniu nerozumie. Veď nerozumiem ani ja. Máme slobodu názoru, ktorá sa prekrýva s anarchiou, tak píšu všetci. Píše Peter, ba i Pavol a neveriaci Tomáš asi najviac. Sme obraz svojej spoločnosti. Kde každý môže mať svoj názor. Hlupák , ba aj ten bez názoru, dokonca aj ten čo si myslí, že má pravdu. [...]

Je lepší utečenec na hranici, či utopenec v špajzi?

18.10.2015

Je lepšie byť zmätený, ako byť zmätok. Je lepšie byť špinavý, ako byť špina. Je lepšie ak ona mešká, ako keď jej mešká. Je lepšie byť s bláznami, ako byť blázon. Je lepšie byť dobitý, ako byť dobytok. Je lepšie pískať si, ako byť vypískaný. Je lepšie sa vyplakať, ako byť vyplákaný. Je lepšie užiť si, ako byť využitý. Je lepšie mať pruhy na tričku, [...]

Ďakujem, Luciano

17.10.2015

Sedím na nekonečných schodoch kamsi do neba. Tak si to asi prial Luciano. Sedím a sledujem mravcov v Central Parku. Sedím a čakám. Stojí mi to za to. Vôkol mňa ticho. Občas zabzučia výťahy. Na mojom poschodí je len čakanie. Nikto nestlačil gombík až na to najvyššie poschodie. Možno sa niekde zdržal. Možno skladá poklonu mladej žene, ktorá ho inšpiruje k vysokému C. A [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 172
Celková čítanosť: 553902x
Priemerná čítanosť článkov: 3220x

Autor blogu

Odkazy